Jobb..en dag :)

En väldigt givande dag idag. Jobbat på Pingstliljan, de hade utbildning så det va vikarier på båda avdelningarna. Wille har varit hos moster Milla och kusin Leia, där va även mormor. Så min morron började med en kaffe där när jag lämnade Wille. (De har föresten fått sitt hus nu, är nyfiken måste ut o kolla snart!!) Sen hämtade Henke honom där och Maria tog långluch hemma med dem. De hade haft det jättebra och jag va aldrig orolig. Jag hade med bröstpumpen och pumpade  på rasten. Det va underbart att träffa "mina" små godingar igen, endel verkade ha saknat mej, och det är ju en mysig känsla att känna sej saknad! Det va meningar som träffar hjärtat "Lina kolla här"  "Eve kom o titta på mej" " Evelina jag tycker om dej" " jag vill att du ska jobba här"  och när jag sa att jag skulle gå hem så va det en hejdåkör, nää va tråkigt ska du hem nu. Jag älskar verkligen barn, visst de kan va tjuriga , trotsiga o högljuda men allt det positiva man får väger upp så mycket.

MEN.... det va såklart underbart att komma hem till mina älsklingar igen, Wille har sovit bort nästan hela kvällen, har varit sjuk igen o sov riktigt dåligt natten mellan sön o mån, så han tar väl igen lite nu hoppas jag, så att han inte sover nu o inte inatt....

Pratat me underbara Johanna i telefonen ,länge som vanligt när vi väl pratar, alltid lika härligt!!Älskar dej vännen!

Va olika det är, idag har jag massa energi o massa kärlek jag vill ge till andra, medan vissa dagar bara känns tunga o jobbiga. Skönt me en sån här dag  iaf!! Känner lycka, hopp, glädje o kärlek. nice

puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0