Målilla, Emmy på besök

Emmy en av mina kära systrar är hemma från Stockholm, Henke, Wille o jag mötte upp henne i Oskarhamn i måndags, då gick vi till cafeèt som mamma jobbar på, där var det fullt ös, men fick ändå några minuters pratstund med modern. Wille låg i vagnen o somnade precis innan vi gick in, och vaknade med en chock av att det stod människor han aldrig sett förr och hängde in i vagnen, stackarn han bröt ihop totalt.... va lite kaos ett tag fanns ingenstans att gör av vagnen o han skrek o det va massa folk o trångt. men men vi fikade lite o sen åkte vi till Pappa o Magdalena. Vi åt nåt gott vet inte hur man stavar men cevipsibiffar i pitabröd med massa sallad o grejer mmmmm. Blev inte så länge men trevligt va det. Träffade Ellen en annan av mina kära systrar, hon har mycket plugg nu alltså, gymnasiet kan va tufft....lycka till hjärtat!!

På tis jobbade mamma tyvärr, det va ju fettisdagen alla vill tydligen köpa semlor då, utom jag JAG GILLAR INTE SEMLOR, lite udda verkar det som. Men inget jag tänker gå in för att lära mej inte särskilt nyttigt precis. Vi åkte iaf o hälsade på mormor som är väldigt pigg för sin ålder insåg jag,  hon fyller 83 i sommar och hon hade cylkat till affären o handlat och lagat jättegod fläskytterfile gryta o potatisgratäng.mmmm. Det  va jättemysigt att ha lite mer tid och att vi inte va sådär många som vi är hos henne ibland, då springer hon ju mest mellan köket o borden o servar. Nu hade vi mer kvalitetstid, ska  ta med wille dit fler gånger när det bara är hon, så mysigt.





Eftermiddagen spenderade vi i SOLEN!!! Jo faktiskt vi satt ute på altanen o det va jätteskönt, wille sov i vagnen, mamma kom hem halv tre typ. Hann inte träffa henne så mycket denna gång tyvärr men får snart åka hem  igen. Vi tog med oss Emmy till Nybro på tisdag kvällen, hon är kvar än men åker till stora staden idag.

Vi har hunnit med en del, i onsdags va vi i Luvehult o Emmy spelade in tre låtar som hon skrivit själv, ska länka till dem när hon lagt ut dem. Hon va verkligen jätteduktig, sjöng o spelade samtidigt och körde bara en eller två gånger per låt. Emmy du är grym!!En riktig live artist!!

Igår tors va det typ novemberväder men vi hade planerat att grilla korv vid ett vindskydd ute vid milla o dannes hus. så wille,emmy o jag åkte till milla o leia ca 9.30 sen promenerade vi till kvantum o köpte korv  o bröd, leia sov i vagnen när vi kom tillbaka så, vi tog en liten fika o wille åt gröt. sen gjorde vi iordning oss för friluftsliv. Jag hämtade henke sen gav vi oss ut. när vi klev ur bilen började det snöa.....o blåste rärr rejält. Wille o leia turades om att bryta ihop, det va ganska gnälligt faktiskt, men vi lyckdes få i oss några korvar sen spanade vi in huset igen, danne är där o sliter varje kväll, kommer bli ruggigt bra! när vi hade frusigt färdigt åkte vi hem till oss o tände brasa både uppe o nere, tog kaffet hemma.

Men idag är det inte nov, klarblå himmel men blåser endel. Inga planer för dagen mer än att emmy ska åka hem. Får bli en rejäl städning oxå, inte gjort på ett tag. Emmy o Henke sover. Wille leker på ett täcke på golvet. och jag sitter här....

Elin, kära syster vi måste ses snart, har inte träffats sen oktober, hon har varit utomlands....lääänge.
oj va lång det blev idag,kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0