Nytt försök

Jag vill ju ha en blogg, ska det va så svårt att ta 10 min o skriva ner lite, är ju roligt att ha sen, läste Millas och det va väldigt intressant, för ett år sen va Leia lika gammal som Wille är nu.
Ja får väl ta igen lite......
 Torsdagen den 26 aug fick vi en underbar liten son som heter Wille, han va verkligen liten vägde 1570g och va 42 cm. ) veckor förtidigt fick vi honom pga havandeskapsförgiftning. Det blev kjejsarsnitt efter att jag fått ligga på bb i två veckor och knappt röra mig, kolla helst inte på tv, och prata inte i telefonen....lite drygt, men men min uppgift va att vara kuvös till min lilla bebis, bättre i magen än utanför. När han väl kom ut hade han väldigt svårt att andas, han fick hjälp med en hmm hur stavas det...cpap... sipap... jaa iaf det räckte inte, så på lördagsmorgonen fick vi ett jobbigt besked, Wille måste flygas med helikopter till Linköping, usch det va jobbigt. Vi fick åka taxi, det va en sjukt jobbig resa, inte för att jag va nysnittad och varje gupp värkte i magen, det sket jag i. utan för att vi inte visste nåt,,,ovisshet är hemskt. Väl uppe i Linköping hade inte Wille kommit, han skulle åka vid 13 och vi åkte vid 12, helikopter borde gå snabbare än så, vad har hänt..... som tur va fick vi inte veta det förrän vi va tillbaka i kalmar, han hade slutat andas när de försökte sätta in respiratorn. det tog tid men vid 16 tiden fick vi se vår lilla prins igen och då med ett lugnt team av läkare och systrar runt honom, kändes jättebra att vara i Linköping helt plötsligt. Han fick en medicin rakt ner i lungorna curusurf, den gav resultat och redan på måndagen kunde vi koppla bort respiratorn. på onsdagen fick vi åka tillbaka till kalmar. Wille ambulans och vi åkte landstingsbuss. Sen bodde vi på neo i kalmar i 4 veckor, sen tre veckor med hemsjukvård sondmatning och bröstpump. Han har varit exemplarisk vår lilla gosse, idag ska vi väga honom och tyvärr ska hannha vaccin oxå.. precis blivit av med en förkylning och nu finns det ju risk för feber igen. Men vad är lite feber egentligen, vi är sååå glada att du finns hos oss vår älskade lilla gosunge.









nu måste jag fixa mej innan vi ska till bvc, lr bhv som det så fint heter nuförtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0